Projektový den – Zdravý životní styl

22. 11. 2022

Desatero „Vím, co jím“ přispívá k udržení dobrého zdraví. I malá změna ve stravování může přispět ke zlepšení tělesné i psychické pohody. Stačí změny zařazovat postupně, pomalu a dopřát si času, než si tělo zvykne. Až pak začít měnit něco dalšího, co přispěje k lepším a hlavně zdravějším návykům životního stylu.
Nad tímto a dalším jsme se zamýšleli a razili známé heslo: “Ve zdravém těle zdravý duch…”
Proto se v pátek 18. 11. 2022 uskutečnilo projektové vyučování věnované právě zdravému životnímu stylu.

Žáci ze všech tříd byli rozděleni do skupin a prokázali své znalosti v centrech aktivit, která byla pro ně připravena.
Učili se vyhledávat důležité informace, pracovali na výtvarných dílech a mnoho dalšího. V každé třídě byly připraveny jiné úkoly a aktivity:

V první třídě žáci tvořili potravinovou pyramidu a přemýšleli, do které skupiny jaké jídlo zařadit. Takže již dobře ví, které potraviny tělu prospívají, jakým se vyhnout.

Ve druhé třídě s děti užily zábavu. Hrály stolní tenis, vyhledávaly informace a znalosti prokázaly v kvízu.

Třetí třídy byly ve znamení protažení, uvolnění a relaxace.
Ve 3. A si uvědomily, jak je důležité pečovat nejen o fyzickou stránku těla, ale i duševní. Vyzkoušely hledat body na chodidlech při reflexní masáži, seznámily se s čínskou medicínou a své tělo uvolnily při pozdravu slunce.

Denní režim, rozcvička a pohybové aktivity na ně čekaly ve 3. B. Podle výrazů obličeje si to i tam děti velmi užívaly.

Čtvrtá třída vtáhla žáky do oblasti různých sportovních disciplín. Zde zhlédli ukázky různých sportů, jejich slavné představitele, které pak měli poskládat formou puzzle. Na závěr vyluštili křížovku.

V učebně přírodopisu bylo připravené stanoviště, kde na základě vylosovaného písmene abecedy měli žáci napsat druh ovoce, zeleniny, název sportu a jméno sportovce. Po vypršení časového limitu byly výsledky obodovány a vyhodnoceny.

V tělocvičně jsme se zaměřili na rozvoj tělesné zdatnosti a myšlení žáků. Chlapci a děvčata plnili rychle a pohotově úkoly soutěživých her.

V aule bylo stanoviště “Jóga jako součást zdravého životního stylu”. Děti se seznámily s jógou, dozvěděly se, co jóga je a jak prospívá našemu zdraví. Rozehřály se krátkou rozcvičkou zaměřenou na protažení těla. Cvičily jógové pozice (ásany) při nichž si protáhly tělo. Zaměřili jsme se na klidný pohyb v souladu s klidným dechem. Děti se také seznámily s Pozdravem slunci (sestava jógových cviků).

Ve třídě hudební výchovy a angličtiny děti tvořily potravinovou pyramidu a koláže ve tvaru zdravých a nezdravých potravin. Vystřihovaly, lepily, doplňovaly citáty příp. slogany či hesla ke zdravému životnímu stylu. Jejich nápady a tvořivost byly úžasné!

V učebně výtvarné výchovy žáci pracovali na projektu “Lidské tělo”. Tvořili z různých materiálů vnitřní orgány, smyslové orgány, kosti a vymýšleli svému lidskému výtvoru jméno.

V učebně zeměpisu žáci tvořili živou abecedu – k jednotlivým písmenům abecedy měli za úkol vymyslet zdravou potravinu a potom také vytvářeli krátká čtyřverší na téma zdravý životní styl.

Ve cvičné kuchyňce si děti připravovaly smootie dle vlastní chuti. Přinesly si ovoce, zeleninu a další ingredience. Všem jejich zdravý nápoj chutnal!

V učebně fyziky a chemie byl pro žáky připraven soutěžní AZ kvíz na téma zdravý životní styl.

Projektový den se vydařil, žáci se dozvěděli spoustu zajímavých informací, zapojili se do všech aktivit a celý den si patřičně užili.


Slavnostní zakončení kalendářního roku

21. 12. 2024

V pátek 20. prosince 2024 se všichni žáci I. a II. stupně a jejich učitelé sešli v tělocvičně ke slavnostnímu... Číst dále

Vídeň

21. 12. 2024

Dne 19. 12. 2024 jsme se s žáky 7., 8. a 9. ročníku vydali na exkurzi do města Vídeň. Cílem... Číst dále

Mladý chemik 2. kolo

21. 12. 2024

V pondělí 16. 12. 2024 jsme se s žáky 9. třídy – Milošem Ležákem, Karolínou Mačatovou a Vojtou Rašovským účastnili 2. kola... Číst dále